[Show all top banners]

_____
Replies to this thread:

More by _____
What people are reading
Subscribers
Subscribers
[Total Subscribers 1]

Rahuldai
:: Subscribe
Back to: Kurakani General Refresh page to view new replies
 भारत र चीनतिर नच्यातिने संघीयता हुनुपर्छ
[VIEWED 2104 TIMES]
SAVE! for ease of future access.
Posted on 12-11-11 12:09 PM     Reply [Subscribe]
Login in to Rate this Post:     0       ?    
 

भारत र चीनतिर नच्यातिने संघीयता हुनुपर्छ

'राज्य उत्तर-दक्षिण नै बनाउनुपर्छ'

 
 

प्रा‌.डा. चैतन्य मिश्र

२५ मंसिर, काठमाण्डौं । अहिले चलेको संघीयताको बहस मुलतः संघीयता आधार के हुनुपर्छ ? समथ्र्य हो कि, पहिचान हो ? वा दुईटै हो ? एकल जातीय आधारमा संघीयता खडा हुनुहुन्छ कि हुँदैन ? आर्थिक पारस्परिकतामा बन्नु पर्छ कि पर्दैन भन्नेमा नै हो ।

हामीकहाँ जातीय आधारमा संघीय राज्य निर्माण हुनुपर्छ भनेर जुन खालको बहस भइरहेको छ, त्यो कतिपय हिसावले गलत र पुच्छरबाट सुरु गरिएको जस्ता लाग्छ। संघीयता भनेको कुन जात, कुन ठाउँमा, कति जना बस्छन् भन्ने आधारमा अर्थात संख्या अगाडी सार्दै नक्साहरु बनाउन थालिएको छ । जनसंख्याशास्त्री, भूगोलशास्त्री, मानवशास्त्री, पत्रकार सबैले जनसांखिक आधारमा नक्सा बनाएका छन् । तर, यो त सहायक कुरा मात्र हुन सक्छ । मुल कुरा होइन ।

जात भनेको के हो ? जातीयता भनेको के हो ? जातजातीको सृष्टी कसरी हुन्छ भन्ने हामीले बुझ्नु पर्छ। जातजातीमा परिर्वतन कसरी हुन्छ भन्नेतिर ध्यान दिनुपर्छ । जातीय कुरा त परिजर्वतनशील छ । जातजातीको फरक दैवले त गरेको हैन, प्रकृतिले त हैन । यो भनेको त खास राज्य व्यवस्था, सामाजिक, आर्थिक अवस्था अर्थात समाजले नै सृष्टी गरेको हो । समाजिक रुपमा सृष्टी भएका हुन् भने अब त्यसलाई न्यून पार्न पनि समाजले नै सक्छ । खास किसिमको राजनीतिक ब्यबस्था, खास किसिमको सामाजिक र आर्थिक नीतिद्धारा यस्तो असमानता न्यून गर्न सकिन्छ ।

एउटा जात र अर्को जात फरक हो । नितान्त फरक मिल्नै नसक्ने फरक हो भने छुट्टै प्रान्तको वकालत गर्नु जायज ठहरिन्छ । अहिले उठेको त छैन, तर त्यस्तो अबस्थामा छुट्टै देशको समेत परिकल्पना गर्न सकिन्छ ।

संघीयतामा हामी जानुपर्छ, तर जातीय संघीयता ठिक छैन, किनकी हामी प्राकृतिक रुपले फरक हैनौं । हामी दुईबटा जात संगै बस्न सक्छौं । एउटै अफिसमा काम गर्न सक्छौं । विवाह गर्न सक्छन्, सन्तान उत्पादन गर्न सक्छन् भने यो फरक के फरक हो र ? समाजिक रुपमा सिर्जना गरिएको फरक हो । अब नयाँ समाजको सिर्जनाद्धारा यो फरकलाई घटाउन सकिन्छ । हाम्रा बसाईका हिसाबबाट एकै ठाउँमा धेरै जातहरु बस्न सक्छन् । विभिन्न जातहरु एकैठाउँमा पढ्छन् । यसलाई अझ बढाउँ भन्ने हो । दाचूर्ला र झापालाई कसरी जोड्ने भन्ने तिर लागौं भन्ने सोच्नुपर्छ अब।

राज्य पुनः संरचना भनेको अहिले एउटा आयोग बनेको छ वा राज्यको पुनःसंरचना भनेर जुन सोचिने गरेको छ, त्यति मात्र हैन । जस्तो राजतन्त्रबाट लोकतन्त्रमा जानु, केन्द्रीकृत राजतन्त्रात्मक व्यवस्था हटाएर जनताका छोरो कार्यकारी प्रमुख हुनु, गाउँमा मुखियाहरु सिद्धिएर अरु चुनिनु, लोकतन्त्र, समावेशीता, आरक्षण लगायतका कुराहरु राज्य पुनःसंरचनाका मूख्य पाटाहरु हुन् । तर, अहिले हामी राज्य पुनःसंरचनालाई एकदकै साघुरो बनाएर संघीयतामा मात्र र त्यसमाथि पनि जातीय संघीयतामा मात्र सिमित पारिएको छ यो एकदमै गलत छ । संघीयता एउटा पाटो हो तर, अब अर्थतन्त्रलाई कसरी बढवा दिने, रोजगारी कसरी बढाउने भन्ने महत्वपूर्ण सवालहरु छन् । मजबुद अर्थतन्त्र, रोजगारीको वृद्धि लगायतबाट एउटा जात र अर्को जातको विभेदलाई घटाउन सकिन्छ ।

हामीकहाँ लामो समयदेखि उच्च जातको हालिमुलाली चल्यो । यद्यपी कतिपय उच्च जातकाहरु पनि गरीब छन् । कणर्ालीतिर गयो भने देख्न सक्छौं । तर, जहाँपनि राजनीतिक, सरकारी सेवा लगायतमा उच्च जातिको पहुँच रहृयो, संस्कृतिमा हाबी भयो भन्ने कुरा सहि हो । त्यो खास परिस्थितिमा भएको थियो । राजतन्त्र आफै एउटा कुल, बंश, जात र परम्परामा आधारित राजनीतिक संरचना थियो । अब हामी सन् २००६ देखि त्यो राजनीतिक आधारबाट, त्यो खाले नेतृत्वबाट एकदमै टाढा जाँदैछौं । अहिले जुन खाले चुनावी प्रक्रिया छ, सामेली, समावेशी चुनावी प्रक्रियाबाट अरु विभिन्न जात जातिहरुका लागि बाटो खुलाएको छ भन्ने मलाई लाग्छ । त्यस कारणले जातीय आधारमै संघीयता खडा गर्नु पर्छ भन्नु उपुयक्त होइन भन्ने मलाई लाग्छ ।

परिषाभा र प्रक्रियामा फरक

अहिले पहिचान र सामथ्र्यको मात्र कुरा गरिरहेका छौं । त्यसमा पनि कतिपयले त पहिचानलाई मात्र जोड दिएका छन् । तर, यो दुईवटा कुरा मात्र हो भन्ने मलाई लाग्दैन । उदाहरणका लागि राष्ट्रिय एकता कहाँ पर्‍यो यहाँ ? सामर्थ र पहिचानलाई मान्यौं हामीले । तर, राष्ट्रिय एकता अन्तरगतको सामर्थ र पहिचान भनेर बुझ्नुपर्छ । राष्ट्रलाई कसरी अक्षुण राख्ने, राष्ट्रिय एकता कसरी अझ सघन तुल्याउने भन्ने कुरालाई अग्रभागमा राख्नुपर्छ । यस्तै लोकतन्त्रलाई दाउमा राखेर सामर्थ र पहिचान हैन, राष्ट्रिय एकता, लोकतन्त्र, आर्थिक विकास अन्तरगतको सामर्थ र पहिचान हो ।

भारत र चीनसँग हामी सदाकालका लागिसंगै बस्छौं । भारत र चीन एकदमै शक्तिशाली हुँदैछन् । आर्थिक, राजनीतिक, सैनिक सबै हिसावले । उनीहरुसँगै छौं हामी, घरेरिएका छौं उनीहरुबाट । त्यसकारणले हाम्रो संघीयताले उनीहरुको बढ्दो शक्तिलाई थाम्न सक्नुपर्छ । जस्तो हामी कमजोर भयौ र भारत र चीन बलियो भयो भने चीनले उत्तरतिर तान्ने र भारतले दक्षिण, पूर्व र पश्चिमतिर तान्दा हामी च्यातिन सक्छौं । हामी नेपाली भन्न त भन्छौं तर उत्तरमा बस्नेको बिश्वास र बफादारिता चीनतिर र अन्य क्षेत्रमा बस्नेको भारततीर हुनसक्ने सम्भावना छ । त्यसकारणले हाम्रो संघीयताले यो कुरालाई ख्याल राख्नुपर्छ, नच्यातिने खालको हुनुपर्छ । अझ मूर्त शब्दमा भन्दा हाम्रो संघीयता प्रान्तको तहमा उत्तर-दक्षिणकै संघीयता हो । तेस्रो तहमा गएपछि हामी भाषाको तहमा जान सक्छौं । लिम्बु, गुरुङ, मैथिली, नेपाली आदिआदि । यो चाँही प्रान्तको नभई त्यो भन्दाको मुन्तिरको तहमा हुनुपर्छ ।

तर, अहिले हामी खाली केन्द्र र प्रान्तको मात्र कुरा गरिरहेका छौं । त्यो भन्दा तल गएका छैनौं । पहिचानका कुराहरु तेस्रो र चौथो तहमा गएर मात्र गर्न सकिन्छ । दक्षिण अपि|mकामा पनि यस्तै गरिएको हो । १० वटा आधार तयार गरेको थियो । त्योमध्ये २ बटा मात्र जातीय आधारका थियो, त्यो भनेको भाषा र स्थानीय बहुलता । संसारको इतिहासमा सबैभन्दा फाटेको, कानुनी रुपले रंगभेद छुट्याइएको देशमा किन कालाहरु छुट्टै गोराहरु छुट्टै बसेनन् ? कालाहरुले गोराहरुलाई छुट्टै राखिदेउ किन भनेनन् ? हामी कहाँको विभेद भनेको त त्यहाँको जतिको त छैन ।

जातीय भनेको एउटा बंशको कुरा आउँछ । यो भनेको रगत, विर्य आदिको कुरा आउँछ । त्यसबाट हामी टाढा जानुपर्छ । त्यही कारणले त हामीले राजा फालेको हो । बंश र कुल पनि राख्ने अनि लोकतन्त्रमा पनि जाने भन्ने हुनै सक्दैन । लोकतन्त्र राख्ने भनेको जात फाल्ने हो । जातीय अहंकार र उत्पीडन फाल्ने हो । लोकतन्त्र भन्ने वित्तिकै दलित र बाहुन हुन सक्दैन, मात्र नागरिक हो । त्यसैले संघीयता भनेको बंश र जातीयताका आधारमा हैन, तर भाषा -जुन अर्को जातीले पनि सिक्न सक्छ) लगायतका अरुले पनि सिक्न सक्ने कुरालाई लिन सक्छौं । जुन तेस्रो चरणमा हुन सक्छ । त्यसलाई सबप्रान्त वा जिल्ला जे भनिन्छ । पहिचान समथ्र्य आदिको कुरा गरौं तर, त्यसलाई अग्र भागमा नराखौं भन्ने मेरो आग्रह हो । हामी असमान पहिचानको कुरा गर्दैछौं । त्यो हटाउन सकिन्छ । त्यसका लागि जातीय राज्य बनाउन आवश्यक छैन ।

हामीलाई नदी, जंगल, उब्जाउ हुने जमिन पनि चाहिएको छ । विभिन्न ठाउँको विभिन्न स्रोतहरुलाई एकीकृत गर्नु परेको छ । एकीककरणले उत्पादकत्व बढाउँछ, राजनीतिक, आर्थिक र सामाजिकरुपमा । त्यसकारणले मेरो विचारमा केन्द्र पछिको राज्यहरु उत्तर दक्षिण नै हुनुपर्छ । नाममा मलाई केही छैन, पूर्वमा लिम्बुनान भनेपनि कोशी भनेपनि केही छैन । तर, त्यो एकल जातीय हुनु भएन । बास्तबमा त्यहाँ बहुजातीहरु बस्छन्, उनीहरुलाई हटाएर अन्यत्रै लगिने त हैन । त्यस अन्तरगत तेस्रो वा चौथो तहमा कुनै जातिको बहुल जिल्लाको स्वायत्त क्षेत्र वा जिल्ला बनाउन सकिन्छ

उत्तर दक्षिण राज्य बनाउँदा मधेसीहरुलाई टुक्राएको जस्तो देखिन्छ । तर, त्यहाँ मैथिली भाषीहरु बढी हुनसक्छन । त्यसैले मधेस भन्दा मैथिली वा अवध जिल्लाका रुपमा चिनिन सकिन्छ । हामी बंश कुल छाड्ने हिसावमै गएको हो । नत्र श्रीपेच नगलाउने राजा राखे भइहाल्यो नि । अब बंश कुल छाड्ने प्रक्रियालाई तिब्र पानुपर्छ । नागरिकत्वलाई सघन बनाउने र जन्मदै प्राप्त हुने सबै चिजलाई जोड्ने हो ।

मेरो विचारमा चारदेखि ६ वटा प्रान्त उपयुक्त हो । काठमाडौलाई छुट्टै बनाउने हो भने ६ वटा हैन भने चार/पाँच प्रान्त उपयुक्त हुन्छ । राज्य भनेको भारत र चीनसँग डिल गर्न, हिमाल पहाड र तराईलाई संयोजन गर्न र राष्ट्रिय एकताका लागि उत्तर दक्षिण नै चाहिन्छ । यसको तेस्रो तथा चौथो तहमा पहिचान अर्थात जातीयता अर्थात भाषा, संस्कृतिका आधारमा हुनसक्छ ।

(समाजशास्त्री डा. मिश्रसंग गरिएको कुराकानीमा आधारित)


 
Posted on 12-11-11 12:36 PM     [Snapshot: 25]     Reply [Subscribe]
Login in to Rate this Post:     0       ?    
 

 Utter rubbish! Dr. Mishra should learn to look where he slipped not where he fell'.
 


Please Log in! to be able to reply! If you don't have a login, please register here.

YOU CAN ALSO



IN ORDER TO POST!




Within last 90 days
Recommended Popular Threads Controvertial Threads
डीभी परेन भने खुसि हुनु होस् ! अमेरिकामाधेरै का श्रीमती अर्कैसँग पोइला गएका छन् !
शीर्षक जे पनि हुन सक्छ।
What are your first memories of when Nepal Television Began?
Sajha Poll: नेपालका सबैभन्दा आकर्षक महिला को हुन्?
NRN card pros and cons?
Basnet or Basnyat ??
निगुरो थाहा छ ??
Nas and The Bokas: Coming to a Night Club near you
TPS Re-registration
अमेरिकामा छोरा हराएको सूचना
TPS Re-registration case still pending ..
Breathe in. Breathe out.
nrn citizenship
My facebook archive (for sale)
Top 10 Anti-vaxxers Who Got Owned by COVID
ढ्याउ गर्दा दसैँको खसी गनाउच
Sajha has turned into MAGATs nest
Doctors dying suddenly or unexpectedly since the rollout of COVID-19 vaccines
अमेरिकामा बस्ने प्राय जस्तो नेपालीहरु सबै मध्यम बर्गीय अथवा माथि (higher than middle class)
Send Parcels from USA to Nepal & Worldwide.
Nas and The Bokas: Coming to a Night Club near you
NOTE: The opinions here represent the opinions of the individual posters, and not of Sajha.com. It is not possible for sajha.com to monitor all the postings, since sajha.com merely seeks to provide a cyber location for discussing ideas and concerns related to Nepal and the Nepalis. Please send an email to admin@sajha.com using a valid email address if you want any posting to be considered for deletion. Your request will be handled on a one to one basis. Sajha.com is a service please don't abuse it. - Thanks.

Sajha.com Privacy Policy

Like us in Facebook!

↑ Back to Top
free counters