[Show all top banners]

_____

More by _____
What people are reading
Subscribers
Subscribers
[Total Subscribers 1]

Rahuldai
:: Subscribe
Back to: Kurakani General Refresh page to view new replies
 गौतमबुद्ध तिथिक्रम र राज उत्तराधिकारी
[VIEWED 2696 TIMES]
SAVE! for ease of future access.
Posted on 01-21-12 11:47 AM     Reply [Subscribe]
Login in to Rate this Post:     0       ?    
 

गौतमबुद्ध तिथिक्रम र राज उत्तराधिकारी
पारसमणि पोखरेल

बुद्ध पूज्य छन् । मान्य छन् । अन्य सम्प्रदायीहरूका दृष्टिमा पनि महामहिम शान्तिका प्रतिक महामानव छन् । तिथि मिति सहितको इतिहास लेखिन थालेको धेरै सय वर्ष भएको छैन । गौतम बुद्धको जन्म मितिको बारेमा सामान्य व्यक्ति, आधिकारिक संस्था, इतिहासविद आदि सबैका विभिन्न मत छन् । तापनि कपिलवस्तु-लुम्बिनी र वैशाख पूणिर्मालाई कसैले छोडेका छैनन् । यस प्रसङ्गमा हिन्दुस्थान समाचार १९७०।७१ ले ई.पु.४८७ र जनवरी १९४८ को नारी विशेषाङ्क कल्याणले ई.पू. ५६६ लेखेको छ भने सुप्रसिद्व बामपन्थी साहित्यकार राहुल सांकृत्यायनले दर्शन दिग्दर्शन नामक पुस्तकको 'बुद्धदर्शन' १८ पेजमा लेख्नु भएको छ -"सिद्धार्थकी मा मायादेवी अप्ने मैके जारही थी उसीवक्त कपिलवस्तुके कुछ मिलपर लुम्बिनी नामक शाल वनमे सिद्धार्थ पैदा हूय । उनके जन्मके ३१६ वर्षवाद तथा अप्ने राज्यभिशेष के विसवे साल -अशोक ने इसी स्थान पर एक पाषण स्तम्भ गाडा था जो अब भी वहाँ मौजुद है । " उद्धृत अनुक्षेदले सिद्धार्थ गौतमबुद्ध र अशोकको कार्यकाल लगभग ३०० वर्ष फरक देखिन्छ ।

पुनःमुद्रण २००२ प्राचीन भारतमा डा. रमेशचन्द्र मजुम्दारले लगभग ३२२ ई.पू. मा चन्द्रगुप्त मौर्य गद्दि नसीन भएर वारीसार समेतले आधा शताब्दी राज्य गरेको देखाएका छन् भने १३५ पेजमा भनिएको छ - "बौद्धधर्म ' गौतमबुद्ध -बौद्धधर्म संस्थापक गौतम शाक्य जातिके क्षत्रीय थे । शाक्य नेपाल की तराइ के उस भाग मे रहते थे जो उत्तर प्रदेशके वस्ति जिले के ठीक उत्तर पड्ता है । परवर्ती काल की लोक श्रुतियो मे गौतम को एक शक्तिशाली राजाका बेटा बताया गया है और कहा गया है कि उनका पालन पोषण राजप्रसाद के विलासो मे हुवा था । किन्तु तत्थ्य तो यह है कि शाक्यांेे का संविधान लोकतन्त्री था और गौतम के पिता कुछ काल के लिए उस राज्य के प्रधान चुने गय थे । गौतम कि जन्म तिथिके सम्बन्ध मे काफी विवाद है, किन्तु वह ५६६ ई.पू. के आस-पास मानी जा सक्ती है ।"

पंं. परमेश्वर झाको १९४९ आश्विन कृष्ण ७ मा प्रकाशित मिथिलातत्वविमर्श नामक पुस्तकमा लेखिएको छ- । "बौद्धराज्य' उक्तजनक वंशक राज्य समाप्त भेला पर बहुत दिन धरी बौद्ध राजा सभक अधिकारमे ई मिथिला देश छल । जानैक चाही जे बुद्ध -सिद्धार्थ) क जन्म सन् इसवी सं ५५७ शाके सं. ६३५ वर्ष पूर्व नेपालक कपिलवस्तु नामक स्थान मे भेलैन्ह । वापक नाम शुद्धोदन माइक नाम मायादेवी छलैन्ह ।" तिथि मिति तत्थ्य नभए पनि नेपाली भाषामा गौतमबुद्ध सम्बन्धी यस्ता खोजपूर्ण पुराना लेखहरू पढ्न पाइदैनन् । दलाई लामाको पलायनपछि बुद्धजयन्ती मनाउन एउटा निर्णय बिन्दु तयार गरे अनुसार सिद्धार्थको जन्म कलेर्गताब्दा २५२७ वि.स. ४८७ सन ५४४ पूर्व लुम्बिनी आमराईमा वैशाख पूणिर्माको दिन भएको ठहर्छ । निर्णय बिन्दु खास फरक देखिँदैन । अहिले सम्म राज्यले वास्ता नगरे पनि आगामी बुद्धजयन्ती २५५६ देखि पञ्च्ााङ्गमा बुद्ध संवत् लेख्दा नेपाल सरकारलाई नोक्सान नपरिकन मिति बिबादको अन्त्य हुन्थ्यो ।

ज-जसले जुन जुनजुन दृष्टिकोणले तिथि तय गरे पनि सिद्धार्थ कपिलवस्तु राज्यका ३७ औ राज उत्तराधिकारी ठहरिन्छन् । अन्यथा श्रीमद्भगवत्को कलियुगी सूर्यवंशमा "तस्मात् शाक्योथ शुद्धोदन लाङ्गलस्तत्सुतस्मृत ।" अर्थात् -शाक्यका छोरा शुद्धोदन शुद्धोदनका छोरा लाङ्गल सम्झनुहोस् ।) लेख्नु पर्ने थिएन । यहाँ दुईवटा प्रश्न खडा हुन्छन् । एउटा शाक्य सनातन धर्मका पक्षपाती थिए । वानपस्थ आश्रम नलिइकनै तपस्वी जीवन विताएका राजषिर् । लाङ्गब्ल शुद्धोदनको अवैधानिक पत्नीबाट जन्मिएका कुमार जसलाई तत्कालीन बोलिचालिमा लाङ्गल भनिन्थ्यो । लाङ्गल कलियुगी सूर्यवंशमा राजा कसरी भए

त ? अबोध शिशु सिद्धार्थले माता मायादेवीलाई चिन्नै पाएनन् । उनलाई आमाकै सहोदर बहिनी गौतमी महाप्रजापतिले राजोचित शिक्षा दीक्षा र स्याहार सम्भार गरेर हुर्काएकी हुन् । उनका मावली बाजे कोलिया नरेश महासुप्रबुद्ध थिए । उनको गोत्र गौतम थियो । छोरा थिएनन् । किसा गौतमी समेत तीन जना छोरी थिए । किसा अवैधानिक पुत्री थिइन् । छोरा नहुनुकै कारणले शुद्धोदनसँग अनुमति लिएर सिद्धार्थको उपनयन मावलीको गौतम' गोत्र प्रदान गरेर नामको अन्तमा बुद्ध समेत जोडी गौतमवंशी नरेशको परम्परा कायम गरेका थिए । सिद्धार्थ कोलिया र नन्द कपिलवस्तुका राजा हुन्छन् भन्नेमा शुद्धोदन निश्चिन्त थिए ।

सिद्धार्थले शिक्षा दीक्षाको लागि अन्यत्र जानु परेन सबै शाक्य विद्यापीठ कपिलवस्तुमै प्राप्त गरे । किशोर अवस्था पार गर्नासाथ उनमा दुई प्रश्न खडा भए । एकातिर उपनयनमा प्राप्त 'बुद्ध' उपाधिलाई कसरी कार्यान्वयन गर्ने र अर्कातिर कपिलवस्तुका आर्थिक विपन्न जोताहा किसानहरूको जीवनस्तर कसरी उठाउने ? त्यसैले उनले एउटा कृषि महोत्सवबाट अधिराज्यव्यापी कृषि यात्रा गरेर राजपरिषद्मा कार्यान्वयनको लागि प्रतिवेदन पेस गरेका थिए । कृषि प्रतिवेदन कार्यान्वयन नभएपछि उनको विचार सम्पूर्ण प्राणीमा सेवा-सद्भाव र ब्रह्मचिन्तनतिर मोडियो ।

राजा शुद्धोदनले सिद्धार्थलाई विलासीतातिर फर्काउन अनेक उपायहरू रचेका थिए । कुनै उपायमा पनि सफल हुन सकेन र अङ्गरक्षक छन्दकलाई आˆनो प्रयास जारी राख्न सुझाव दिए । राजनिकुञ्जका हिस्रंक जनावरहरूसँगको सप्ताहव्यापी सम्मेलन कार्यले सशङ्कित भएका राजा शुद्धोदन र छन्दकलाई सिद्धार्थ कपिलवस्तु वा कोलिया राज्यको उत्तरदायित्व बहन गर्छन् भन्ने विश्वास थिएन । राजपरिषद्का सदस्यहरूलाई पनि शङ्का नै थियो । युवराजको गतिविधिले गर्दा युवराज घोषणा हुनु पूर्व गरिनेे सूर्यवंशी कुमारहरूको प्रतिरक्षात्मक प्रतियोगिता हुन सकेेको थिएन । मौकाको फाइदा उठाउन चाहने राजकुमार देवदत्तले राजपरिषद् मार्फत् विन्तिपत्र चढाएरै प्रतियोगिताको मिति तय गराए ।

प्रायः कुमारहरू अश्वारोहण, लाठी, तरवार, निशाना, कुस्ती, पौडी आदि दैनिक पुनर्ताजगी अभ्यास गर्थे । राज्यकै मुख्य व्यक्ति सिद्धार्थ भने दरबार परिसरभित्रको अशोक वृक्षको छहारीमा ध्यान मुद्रामा रहन्थे । राजगुरु, छन्दक वा राजारानी कसैले सम्झाए भने 'कुनै पनि प्राणीले बालक, युवा, बृद्ध र मृत्यु प्राप्त गर्छ । प्राय कतिपयले अधिकांश समय रोगको पनि सामना गर्नुपर्छ । यस्ता अवस्थालाई रोक्ने कुनै उपाय छ ?' भनेर उल्टै प्रश्न गर्थे । तसर्थ राजपरिवारमा उनलाई सम्झाउन सक्ने कोही भएन ।

एकदिन वसन्तको ऋतु बिहानी मै साताव्यापी प्रतिरक्षात्मक प्रतियोगिता सुरूभयो । त्यस प्रतियोगितामा दुष्ट घोडाहरू समेतलाई काबुुमा राखेर शस्त्र परिचालन गर्नसक्ने कुमार देवदतको रवाफ खुव बढेको थियो । नन्द अर्जुन र अन्य कुमारहरूमा त्यस्तो उत्साह

थिएन । सबैले नाम लेखाई सकेपछि अन्तमा सिद्धार्थले पनि नाम दर्ता गराए । प्रतियोगितामा सिद्धार्थको नाम पछाडि नै आउने भयो । दिनमा एउटा प्रतियोगिता हुन्थ्यो । अन्त्यमा सिद्धार्थले विजय हासिल गर्थे । अन्तिम दिन अश्वारोहण सहित निशानाबाजी थियो त्यसमा पनि सिद्धार्थले नै जिते । देवदत्तलाई सैहृय भएन र विरोध गर्दै भने -कण्ठक जस्तो निजी घोडा प्रयोग गरेर जितेको जित जित हुदैँन । अश्वारोही प्रतियोगिताको नतिजा रोकेर जङ्गली कालो घोडा झिकाइयो जसलाई दाहिएकै थिएन । नामदर्ता क्रमले देवदत्त नै जङ्गली कालो घोडा काबुमा ल्याएर कुदाउने पहिलो व्यक्ति परे । अरू राजकुमारहरूले हिम्मतै गरेनन् । घोडाले नटेर्दा नटेर्दै देवदत्तले जबर्जस्ती चढेर कुदाउन मात्रै खोजेका थिए, घोडा जोडले उफ्रेर चारैखुट्टा झड्कार्‍यो र देवदत्तलाई निकै पर पुग्ने गरी फालिदियो । स्वास्थ्यसेवी नआइपुग्दै सिद्धार्थले उसलाई समातेर उठाए । त्यसपछि जीवनमा कहिल्यै नरिसाएका सिद्धार्थ बाघले बाख्रालाई झम्टे भंंंै झम्टेर जङ्गली कालो घोडाको नाकमा समात्न पुगे । ऊ उफ्रँदै थियो एकढाप पीठमा हान्नासाथ शान्त भयो । सिद्धार्थले त्यो घोडा चढेर कुदाउँदै लगाम दाँतले टोकेर तिरको निशानी र तरबारका खेलहरू देखाए । घोडा थाकेपछि कण्ठककै समीपमा बाँध्न पठाए ।

विद्या पीठमा गराइएको साधारण अभ्यासको भरमा विज्ञहरूलाई प्रतियोगितामा सिद्धार्थले जितेको देख्दा सम्पूर्ण दर्शकहरू छक्क परे । कृषि यात्राको प्रतिवेदनलाई राजनीतिक दृष्टिले हेर्ने जनता हिंस्रक जनावरहरूसँगको सम्मेलन र प्रतियोगिताको विजयलाई लिएर सिद्धार्थमा दैवी शक्ति छ भन्न थाले ।

पुत्री यशोधरा गोपाआर्य राजकुमारी सर्वगुण सम्पन्न भएको ठानेर कलि नरेश डण्डपाणि गोपालले भविष्यको लागि आफू अबगाल नबोक्न स्वयम्बरको आयोजना गरेका थिए । मगध, कपिलवस्तु र हस्तिनापुर मण्डलका राजा महाराजाहरूको उपस्थिति थियो । छन्दकले उक्साएर केही कुमारहरू सहित कपिलवस्तुका युवराज सिद्धार्थलाई स्वयंवरकै दिन स्वयम्बर समारोहमा पुर्‍यायो । सबै स्तरगत आसनमा बसे । समारोह सुरू भयो । यशोधराले स्वयम्बरको माला सिद्धार्थको गलामा लगाई दिइन् । कपिलवस्तु मण्डलमा शत्रुता गर्नु फलामको च्यूरा चपाउनु सम्झेर सबै चुप लागेर फर्के । सिद्धार्थ सोच्दै नसोचेको काम भयो भनेर किंकर्तव्य विमूढ थिए भने कपिलवस्तु र कोलियाले शप्ताहव्यापी उत्सव मनाए ।

सिद्धार्थमा दाम्पत्य जीवन र ब्रहचिन्तन् सँगसँगै चलेको थियो । एक पुत्र पनि प्राप्त भयो । जस्को नाम 'राहुल' राखे । राज्यको मोहमा लागेँ भने मावली बाजेले दिएको 'बुद्ध' उपाधि खेर जान्छ भनेर सुनसान रातमा तिलौराकोट दरवारबाट महाभिनिष्क्रमण व्रत लिएर पलायन भए । छन्दकले निकै दुःख गरेर एकपटक राजगृहमा भेटे पनि । तर सिद्धार्थले बुद्धत्व प्राप्त नगरी र्फकन्न भने । त्यसपछि अप्रत्यक्ष सुरक्षाका लागि पाँच अनुचरको व्यवस्था मिलाएर फर्के ।

शुद्धोधन सिद्धार्थलाई सम्झेर रोगाए भने नन्दले राज्यको अभिभारा नलिने भने । राजपरिषद् किंकर्तव्य विमूढ भएको थियो । आफू रोलवाला भएका हुनाले देवदत्त निकै रवाफिला भएका थिए । सिद्धार्थको कृषि प्रतिवेदन तुवाउन भूमिका खेलेका देवदत्तको विरुद्धमा भूमिहीन आर्थिक विपन्न किसानहरूले 'लाङ्गल'

खोइ ? भनेर विद्रोह गरे । लाङ्गल शुद्धोदनको गुप्त पत्नीबाट जन्मिएका छोरा थिए । कपिलवस्तुमा रहँदा महाराज शाक्यले बालक लाङ्गललाई बात्सल्य प्रेमका साथ आफैसँग राखेका थिए । राजाशाक्य देवलसँगै तपोभूमिमा गएपछि ऊ कहाँ गए कसैलाई थाहा थिएन ।

महाराज शाक्य र देवल समकालीन प्राणायामसिद्ध तपस्वी थिए । देवल किराँत -थारु) सन्त थिए । उनले योगवलबाट तीनपटक काललाई फिर्ता गरेका हुनाले कालदेवल भनिन्थ्यो । पं.वासेष्टेय कपिलवस्तु राज्यका राजपुरोहित थिए भने राष्ट्रिय गुरुको सम्मान कालदेवललाई नै दिइएको थियो । नामाकरण कै भोलि पल्ट सिद्धार्थलाई लुम्बिनीबाट तिलौराकोट भित्र्याएर ठूलो उत्सव मनाइएको थियो । राजषिर् शाक्यको आग्रहमा राजप्रासाद आएर कालदेवलले सिद्धार्थको दर्शन गर्दा आˆनो शिर पृथ्वीमा निहुर्‍याएर जम्लाहात गर्दै भने-महाराज चतुर्वाहु नारायण साधु सन्तको रक्षा गर्न आउनु भएको हो । सिंहासन बिना विश्वमै राज्य गर्नुहुने छ । उहाँ हज्जारौँ वर्ष रहनुहुनेछ । यो भविष्यवाणीको समय खोपीमा केही सेविकाहरू, राजारानी, शिशु सिद्धार्थ, छन्दक र तपस्वी कालदेवल मात्रै थिए । उनी फर्किए, वाणी गोप्य रहन सकेन । त्यस्ता शिद्ध तपस्वीलाई कतिले सन्काहा किरँात भनेर गालमुखाल पनि गरेका थिए ।

सिद्धार्थलाई राजनिकुञ्जबाट खोजेर ल्याएपछि चलाख छन्दकले आˆनो छोरालाई गुप्त रूपमा लाङ्गलको खोजी गरेर सुरक्षित राख्ने काम दियो । देशव्यापी खोजपछि राष्ट्रिय सङ्कटको बेलामा मात्र शाक्य गुफामा यज्ञ सूत्र र तामाको जन्तरधारी युवा साधुको रूपमा फेला पर्‍यो तापनि उसले परिचय दिएन । राजाको आज्ञाले छन्दक समेत गएर गोप्य रूपमा तिलौराकोट झिकाएर परिचय माग्दा तामाको जन्तर खोलेर राजाका हातमा लिखित भुजापत्र दिए । जसमा कपिलवस्तुका वैकल्पिक युवराज शुद्धोदनपुत्र लाङ्गल लेखेर दुई छेऊमा राजषिर् शाक्य र सिद्ध कालदेवलले नामसहित निशान छाप लगाएका थिए ।


 


Please Log in! to be able to reply! If you don't have a login, please register here.

YOU CAN ALSO



IN ORDER TO POST!




Within last 7 days
Recommended Popular Threads Controvertial Threads
TPS Re-registration case still pending ..
ढ्याउ गर्दा दसैँको खसी गनाउच
जाडो, बा र म……
NOTE: The opinions here represent the opinions of the individual posters, and not of Sajha.com. It is not possible for sajha.com to monitor all the postings, since sajha.com merely seeks to provide a cyber location for discussing ideas and concerns related to Nepal and the Nepalis. Please send an email to admin@sajha.com using a valid email address if you want any posting to be considered for deletion. Your request will be handled on a one to one basis. Sajha.com is a service please don't abuse it. - Thanks.

Sajha.com Privacy Policy

Like us in Facebook!

↑ Back to Top
free counters